Het is jullie vast niet ontgaan dat we onze webwinkel op de schop hebben genomen. We zijn superblij met het resultaat en supertrots op de leuke reacties die we van jullie krijgen op het nieuwe gebruiksgemak. Er wordt nog steeds volop gewerkt aan productinformatie, foto’s en natuurlijk zijn de 100+ nieuw producten niet genoeg. Verdere uitbreiding van het assortiment wordt ook volop aan gewerkt. Chico en Gomez zouden Chico en Gomez niet zijn als zij niet ook kun stempel, sorry #ChicoandGomezApproved keurmerk, op de nieuwe webwinkel zouden willen drukken De diva’s hebben weer eens wat in hun hoofd gehaald…
Chico en Gomez, de connaisseurs
Terwijl wij hard aan het werk waren, zonderden zij zich steeds af en hoorden we we smoezen tegen elkaar. Vaag kregen we iets mee over “oneerlijk”, “vergaarde faam”, “enorme fan base” en “invloed op het inkoopbeleid”. Ook hoorden we ze over “dat paarse monster” en “die rare Algarviaan”. Vanaf het moment dat ze elkaar begonnen aan te spreken met “waarde connaisseur” wisten wij dat we nattigheid moesten gaan voelen…
Chico en Gomez, de sommeliers
De heren hebben na het genot van een lekker glaasje (Note: Met die twee blijft het niet bij รฉรฉn glaasje) wijn de stoute schoenen aangetrokken en zijn op hoge poten naar ons gekomen. Ze eisten dat ze per direct zelf ook producten mochten inkopen. En dat niet alleen. Die zeer zorgvuldig door hen geselecteerde producten zouden moeten worden voorzien van een stempel. Zo kan de hele wereld in รฉรฉn oogopslag zien hoe super geweldig lekker die producten wel niet zijn. En wat nog belangrijker is; Zodat in รฉรฉn klap te zien is dat ZIJ ze die producten voor jullie hebben geselecteerd. Volgens Chico en Gomez verdienen onze fantastische klanten enkel het allerbeste. En daar hebben wij eigenlijk niet zo veel mee te maken, maar soms moeten wij dan ook maar wat credit krijgen voor hun harde werk.
Hosselen kunnen ze niet
Wij hebben dit eens aan zitten horen en schijnbaar lukte het ons aardig om niet in lachen uit te barsten. Ze dachten het namelijk helemaal voor elkaar te hebben en eisten dat we met de dames van Bonte Raaf zouden regelen dat ze hun eigen keurmerk zouden krijgen. Geef ze een veer en ze pakken de hele vleugel, dus hier hebben we ze toch even teruggefloten. Een eigen keurmerk vonden we het overwegen waard, maar budget moeten ze toch echt zelf creeeren door meetbaar resultaat te leveren.
Heel even leek het er op dat we galinha de cabidela zouden eten, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Chico en Gomez mochten hun eigen keurmerk maken รฉn ze mochten een aantal productpakketten samenstellen om resultaat te kunnen meten.
Het #ChicoandGomezApproved keurmerk
Portugese haantjes keer 10 tijdens het klussen die twee, echt waar. We hebben allebei nieuwe scheldwoorden geleerd. Maar eerlijk is eerlijk, het eindresultaat mag er best zijn. (Laat Chico en Gomez het maar niet horen…)
Na het klussen trakteerden de heren zichzelf op een glaasje (of twee) wijn en werden wij ook uitgenodigd om aan te schuiven, want ze hadden nog wat voor ons…
Voor het eerst kregen we het idee dat ze hun rol als mascotte, sorry, influencer serieus nemen, want we kregen een volledig uitgewerkte lijst met een aantal product pakketten die ze van hun keurmerk wilden voorzien.
De #ChicoandGomezApproved pakketten
De heren hadden nagedacht over een paar verschillende pakketten om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken. Dat is volgens hen de enige manier om de wereld kennis te laten maken met hun kennis en genialiteit. Ze hadden zelfs bedacht dat de pakketten geen omschrijving nodig hebben, want door hun slimme wijze van het combineren van producten was het allemaal wel duidelijk. We dachten heel even dat ze voor het blok zetten ze nederig had gemaakt. Dat is helaas mislukt… Het wordt met de keer gekker wat ze uit de hoek zoeken met het attitude dat ze zichzelf aanmeten. Echt, we maken nog een keer kip piri piri van die twee. En dat kan heel gemakkelijk, want er is ook een kip piri piri pakket verkrijgbaar, maar daarover later meer.
Ben je benieuwd naar de pakketten die voor jullie zijn samengesteld, neem dan een kijkje bij alle proefpakketten in de webwinkel. Er is voor ieder wat wils. Als het goed is tenminste. En hebben we nรฉt niet wat je zoekt, laat het dan even weten, dan stellen we een pakket op maat samen voor je!
Chico en Gomez hadden al een hashtag op hun naam staan. Via #ChicoandGomezOnTour, of gewoon via ons @SaboresDePortugalNL account, kun je ze op Instagram volgen wat ze allemaal uitvreten als we een inkooptrip naar Portugal hebben. Het heeft een reden dat ze zichzelf influencers vinden…