Gallo – Azeite Classico

Gallo – Azeite Classico

Merk:

De originele Gallo olijfolie met een zweem van zoet, licht fruitig, licht bitter en licht zoet. De Gallo Azeite Classico is de virgem extra allemansvriend van Gallo waar alles mee is begonnen.

De niet overheersende smaak zorgt ervoor dat deze olijfolie geschikt is voor zowel warme als koude bereidingen. Soepen, grillgerechten, eigenlijk iedere traditionele bereiding kan deze olijfolie voor worden gebruikt. Deze veelzijdigheid maakt hem simpelweg onmisbaar in de keuken!

Clássico no nome, original no sabor

 17,99

9 op voorraad

Gallo is één van de bekendste Portugese merken. Al sinds 1919 zijn ze te vinden in iedere Portugese keuken en ook in de Portugese horeca is Gallo inmiddels een begrip. Als je ooit in Portugal bent geweest dan heb je ongetwijfeld een flesje olijfolie, azijn of piri piri van Gallo op tafel zien staan.

Dromen worden waar

Al in 1860 had Victor Guedes een kleine fabriek in Abrantes. Hij had de droom om één van de beste olijfoliën ter wereld te gaan maken. In 1919 deponeerde hij het merk Gallo en zo werd geschiedenis geboren. Gallo is inmiddels uitgegroeid tot een nationaal en internationaal icoon en staat al vier generaties in keukens en op tafels.

Geschiedenis in vogelvlucht

Er zijn veel mijlpalen in de geschiedenis van Gallo. In 1938 ging het merk Gallo internationaal. Brazilie en Venezuela waren de eerste landen buiten Portugal waar de olijfolie van Gallo ook verkocht werd. In 1969 is Gallo zwaar gaan uitbreiden en hebben ze de bestaande faciliteiten een upgrade gegeven. Ook zag Gallo goed in dat marketing een krachtig wapen is om de concurrentie op achterstand te zetten. Om zich te onderscheiden van andere merken olijfolie is ook de bailarina fles ontwikkeld. Dat maakte dit het enige merk dat zijn oliën in anders gevormde flessen aanbood. Tegenwoordig wordt deze flesvorm nog steeds gebruikt voor de premium lijn met olijfoliën. Stilstand is achteruitgang en bij een goede olijfolie past natuurlijk een goede azijn. Daarom werd het productgamma in 2007 uitgebreid met azijnen en in 2010 werden de tafelolijven toegevoegd. Om de marktpositie nog verder te verstevigen hebben de piri piri's in 2012 het assortiment compleet gemaakt. Het continu ontwikkelen, vernieuwen en uitbreiden werpt zijn vruchten af. Tot en met 2018 heeft Gallo een totaal van niet minder dan 200 prijzen in de wacht gesleept met hun producten.

Gallo als begrip

Tegenwoordig is Gallo het vierde grootste olijfolie merk en het grootste Portugese merk ter wereld. Er mag dus gesteld worden dat Victor Guedes zijn droom is uitgekomen. Dit heeft niet alleen te maken met de kwaliteit van de producten. Ze zijn zich altijd bewust geweest van de impact die ze hebben op het klimaat en hebben zich er altijd voor ingezet om die impact zoveel als mogelijk te minimaliseren. In 2002 mochten ze de eerste ISO certificaten in ontvangst nemen. In 2018 hebben ze gerealiseerd dat hun hoofdfabriek volledig CO2-neutraal is. Gallo is dus in meer dan één opzicht de verandering die ze zelf in de wereld willen zien.

Eten is leven

Bij Gallo geloven ze dat het leven meer vreugde met zich meebrengt als je goede culinaire ervaringen hebt. Gezellig samen eten brengt emoties en passie met zich mee. Aan tafel blijft de wereld even stilstaan en is er oprechte tijd en aandacht voor elkaar. Familie- en vriendschapsbanden worden gesmeed en versterkt voor de toekomst en Gallo is er trots op hier al sinds 1919 deel van uit te mogen maken. Het is ook zoals wij zeggen; "All you need is good food and good company". Dat hebben ze bij Gallo heel goed begrepen. Wij zijn er dan ook trots op jullie deze producten te kunnen aanbieden.

Extra informatie

Gewicht 1,2 kg
Geen gegevens gevonden!

Gallo – Azeite Classico delen

Deel snel Gallo – Azeite Classico via de diverse sociale media, of als berichtje.

Link gekopieerd!

Filteren

Categorie
Categorie
Prijs - slider
Prijs - inputs
Wijnregio
Merk
Gewicht - slider
Gewicht - inputs
KG
KG
Sluiting
Materiaal
Soort Azijn
Soort Vis
Type wijn
Wijn Spijs combinatie
Wijnhuis