Verzenden en retourneren

Verzenden en retourneren

Sabores de Portugal verzorgt uw bestellingen en verzendt ze wereldwijd. Indien er voor een land van bestemming meerdere verzendmogelijkheden beschikbaar zijn worden deze automatisch weergegeven tijdens het afronden van uw bestelling. U kunt dan zelf een keuze maken uit de diverse mogelijkheden die we kunnen bieden.

Verzending vindt in de regel plaats binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling, we streven er echter naar om dit binnen 24 uur te doen. De levering kan langer duren bij verhoogde drukte bij onze verzenders of als uw bestelling een weekend overschrijdt. U krijgt een email zodra uw bestelling wordt aangeboden voor verzending. Op dit moment kunnen wij u de volgende verzendmogelijkheden bieden;

Brievenbuspost

Kleinere producten zoals Tang, paté de sardinhas en gedroogde tremoços gaan in kleine aantallen makkelijk door de brievenbus. Alle producten in de webwinkel hebben wij een aanduiding gegeven of deze wel of niet per brievenbuspost kunnen worden verzonden. Wanneer uw bestelling enkel bestaat uit producten die per brievenbuspost kunnen worden verzonden en het totale gewicht van uw bestelling de 250 gram niet overschrijdt wordt deze verzendoptie automatisch aangeboden.
De verzending per brievenbuspost wordt verzorgd door PostNL en er wordt geen track en trace nummer afgegeven. Om deze reden geschiedt verzending per brievenbuspost voor uw eigen risico. Ook is het risico op breuk aanwezig omdat wij bepaalde producten wellicht niet voldoende beschermd kunnen verpakken omdat we gebonden zijn aan de maximale afmetingen voor brievenbuszendingen zoals deze door PostNL zijn bepaald. Wanneer u kiest voor brievenbuspost dient u hier rekening mee te houden.
Zendingen die niet door u worden ontvangen of welke beschadigde producten bevatten zullen niet door ons worden vergoed of vervangen.

Pakketpost

Wanneer u wijn, bier of andere grote(re) producten of meerdere losse producten besteld die niet als brievenbuspost kunnen worden verpakt wordt uw zending automatisch pakketpost. Ook als u uw verzendrisico wilt beperken of zelfs helemaal geen geen verzendrisico wilt lopen kunt u kiezen voor pakketpost.

De kosten voor de diverse soorten pakketpost worden automatisch voor u berekend op basis van de samenstelling en het totale gewicht van uw bestelling en getoond wanneer u uw bestelling afrondt. Verzending per pakketpost is al mogelijk vanaf €5,95 en bij bestellingen boven de €100,00 nemen wij binnen Nederland de kosten voor pakketpost voor onze rekening.

Bij pakketzendingen buiten Nederland zijn mogelijk diverse verzendopties mogelijk waarbij niet in alle gevallen trackingopties beschikbaar zijn. Wanneer de ontvanger kiest voor de meest voordelige optie is dit niet perse de meest snelle of betrouwbare optie. Wanneer er voor een verzendwijze wordt gekozen welke geen tracking van het pakket mogelijk maakt is het risico voor zeer verlate levering of het niet ontvangen van de zending voor de ontvanger omdat meerdere verzendwijzen worden geboden waarbij tracking wel een optie is.

Rembourszendingen

Helaas komt het regelmatig voor dat de pakketten niet worden aangenomen of niet worden afgehaald op het postkantoor of bij het distributiecentrum. De administratie- en verzendkosten, die bij rembourszendingen beduidend hoger liggen dan bij pakketpost, zijn dan steeds voor onze rekening. Uiteindelijk moeten we dit gaan doorberekenen aan onze klanten. Omdat wij dit niet willen hebben wij ervoor gekozen geen verzending onder rembours aan te bieden.

Afhalen

In uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om op afspraak uw bestelling te komen afhalen. We beschikken helaas niet over een winkelpand of showroom. Op dit moment kunnen we enkel cash-betalingen accepteren. We beschikken niet over een pinapparaat.

Retourneren

Volgens de wet Kopen op Afstand hebt u er recht om een besteld product binnen 14 werkdagen te retourneren, mits onbeschadigd en in oorspronkelijke staat. We gaan er vanuit dat de door u bestelde producten u bevallen, maar mocht u onverhoopt een product willen retourneren doen wij hier niet moeilijk over.

Wel dient u eerst contact met ons op te nemen alvorens een zending aan ons te retourneren.

Wanneer u een product wilt retourneren bent u zelf verantwoordelijk voor de kosten van het retourzenden. Wij controleren direct na ontvangst van het geretourneerde product de staat van het product en, indien onbeschadigd en in oorspronkelijke staat, ontvangt u het totale aankoopbedrag terug op uw bank- of girorekening. Doorgaans ontvangt u het bedrag binnen 14 dagen retour op uw bank- of girorekening.

Voorwaarden retourneren producten

Het product dient in originele staat en in de originele verpakking aan ons te worden geretourneerd. Om de voedselveiligheid te waarborgen mag de verzegeling van producten niet zijn verbroken! Eventuele versproducten/producten met een korte houdbaarheidsdatum zijn uitgesloten van retourrecht. Indien dit het geval is voor één van de door u bestelde producten staat dit bij het product aangegeven in de webwinkel. U dient uw retourzending te voorzien van een kopie van uw factuur. Voegt u deze niet bij kan de verwerking van uw retour langer duren dan normaal het geval zou zijn.

Mocht u een product moeten retourneren omdat het product verkeerd door ons is geleverd of beschadigd is aangekomen wanneer u uw bestelling per pakketpost hebt laten verzenden kunt u deze reden vermelden op de kopie van uw aankoopfactuur. De door u gemaakte kosten voor het retourneren worden in dit geval vanzelfsprekend wel door ons vergoed.

Outlet en/of sale items kunnen niet worden geretourneerd of geruild.

Producten welke zonder contact vooraf aan ons worden geretourneerd zullen niet door ons worden vergoed, ongeacht de reden van retour.

Mocht u naar aanleiding van voorgaande informatie opmerkingen of aanvullende vragen hebben helpen we u graag verder. Op de homepage vindt u alle informatie om ons op de door u gewenste wijze te contacteren.

X