FAQs

Algemeen

Waarom voeren jullie geen webwinkel-keurmerk?
Ons bedrijf heeft ervoor gekozen geen zogenaamde keurmerken te voeren en we zijn dus bij geen enkele organisatie aangesloten. Waarom wij niet zijn aangesloten bij een organisatie zoals bijvoorbeeld Thuiswinkel.org kunnen wij een vrij duidelijk antwoord op geven. Alle zogenaamde keurmerken die er in omloop zijn, zijn geen keurmerken die een webwinkel verdient door een goede service te verlenen of te bewijzen veilig met persoonsgegevens om te gaan, maar een logo wat een webwinkel "koopt" door aan een paar basisvoorwaarden te voldoen zoals het op de website/in de webshop vermelden van contactgegevens en verzendinformatie. In het geval van bijvoorbeeld Thuiswinkel.org zijn er bedragen van vele honderden euro's, afhankelijk van de totale omzet van de webwinkel in kwestie, mee gemoeid terwijl het logo dus feitelijk niets zegt over de betrouwbaarheid van de ondernemer of de webwinkel in kwestie. Dat is tenminste hoe wij tegen dit logo aankijken. Omdat wij liever investeren in service naar onze klanten hebben we er dus voor gekozen om geen keurmerk te voeren.

Bestelling

Wanneer krijg ik mijn bestelling?
Op werkdagen verzenden wij je bestelling doorgaans binnen 24 uur na ontvangst van de betaling. In drukke periodes zoals bijvoorbeeld rond feestdagen, of wanneer je bestelling een weekend overschrijd, zal dit één tot twee dagen langer duren. Lees voor meer informatie ook Verzenden en Retourneren in het footermenu. Wanneer je bericht hebt ontvangen dat je bestelling is aangeboden voor verzending, hebben wij geen invloed meer op de verwerkingssnelheid. Binnen Nederland worden zendingen normaliter de volgende werkdag bezorgd maar, tenzij is gekozen voor een verzendoptie die deze levertijd garandeert, wij kunnen dit niet garanderen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging in de bezorging van bestellingen door PostNL en verzenden conform de voorwaarden zoals door voornoemde verzenders gesteld.
Ik wil iets bestellen wat niet op voorraad is. Hoe doe ik dat?
Helaas is het voor ons niet mogelijk om backorders aan te nemen. Omdat we in sommige gevallen werken met producten die in gelimiteerde aantallen verschijnen, kunnen onze leveranciers niet garanderen dat deze producten oneindig op voorraad zijn. Natuurlijk willen wij onze klanten niet teleurstellen door een product uiteindelijk niet te kunnen leveren, dus hebben we ervoor gekozen geen backorders aan te nemen.
Er is iets niet in orde met mijn bestelling. Wat nu?
Natuurlijk besteden wij de grootst mogelijke zorg aan het verpakken en verzenden van bestellingen. Maar omdat wij ook maar mensen zijn, kan het voorkomen dat er iets niet in orde is. Ook bestaat altijd de mogelijkheid dat er, ondanks zorgvuldig verpakken, een product beschadigd raakt tijdens het transport. Mocht een van deze dingen bij jou het geval zijn, verzoeken we je om direct, maar in ieder geval maximaal vijf werkdagen na ontvangst van je bestelling, via email contact met ons op te nemen zodat we voor een passende oplossing kunnen zorgen.
Een product is niet leverbaar. Wanneer komt het binnen?
Wanneer een product is uitverkocht zullen we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat dit product zo snel mogelijk terug op voorraad zal zijn. Omdat veel van onze producten van ver moeten komen en we daardoor soms afhankelijk zijn van de verwerkingssnelheid van onder andere de douane is het moeilijk om exacte leverdata te kunnen garanderen.

Betaling

Waarom kan ik niet rechtstreeks naar jullie bankrekening betalen?
Om onze klanten naast een beveiligde omgeving ook zoveel mogelijk verschillende betaalmogelijkheden te kunnen bieden, hebben we ervoor gekozen om ons betalingsverkeer te laten verkopen via Mollie. Dankzij deze Payment Service Provider kunnen wij naast betaling middels een reguliere bankoverschrijving ook de mogelijkheid bieden om uw betaling via iDeal of zelfs met creditcard te betalen. Ook kunnen we onze klanten in het buitenland dankzij Mollie beter van dienst zijn, omdat we betaalmogelijkheden zoals Mister Cash, Giropay en Direct Ebanking ook kunnen aanbieden.
Is het bij jullie veilig om online te betalen?
Omdat wij gebruik maken van Mollie en Paypal om betalingen te kunnen accepteren is betaling bij ons veilig. Wij kunnen hier met een heleboel “vaktermen” gooien, maar wellicht is het het gemakkelijkste om je te verwijzen naar de informatiepagina bij Mollie waar je een totaal en steeds accuraat overzicht vindt van de diverse manieren waarop een goede beveiliging/bescherming van al je gegevens kan worden gegarandeerd. Mocht dit overzicht geen antwoord geven op je vraag, mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen om extra navraag te doen.

Bloggers

Ik heb een blog en wil graag iets reviewen. Kan ik een product opvragen?
We ontvangen bijna dagelijks aanvragen van grote, kleine en net gestarte of nog te starten blogs met het verzoek om producten toe te zenden voor reviews of voor het sponsoren van winacties. We vinden het altijd leuk om samen te werken en zijn iedere keer weer verrast als we zien hoe goed sommige bloggers kunnen schrijven en hoe creatief jullie kunnen zijn bij het bedenken van winacties. Ondanks dit kunnen we helaas niet ieder verzoek dat we binnenkrijgen positief beantwoorden. Natuurlijk mag je ons altijd een e-mail sturen, want niet geschoten is altijd mis. Het beste kun je contact opnemen via loja@saboresdeportugal.nl Vergeet niet om je bloggegevens in je e-mail te vermelden, want we weten graag met wie we eventueel gaan samenwerken.
Ik heb een blog en wil graag aan jullie perslijst toegevoegd worden. Kan dit?
We maken altijd graag kennis met nieuwe blogs en verslinden alles wat te maken heeft met food, restaurants, recepten en Portugal. Als je een blog hebt en aansluiting ziet met ons bedrijf en onze producten kijken wij graag of de klik wederzijds is. Stuur een e-mail naar loja@saboresdeportugal.nl en vermeld hierin je naam en bloggegevens zodat we een kijkje kunnen nemen op je blog. Als we inderdaad de wederzijdse klik zien voegen we je gegevens direct toe aan onze perslijst en misschien ook wel aan onze Bloglovin'

Onze planeet

Zijn jullie Co2 neutraal?
De term Co2 neutraal lijkt een term te zijn die door verschillende mensen op verschillende manieren wordt uitgelegd. Om het makkelijk en vooral kort te houden; Nee, wij hebben geen certificering waardoor we onszelf Co2 Neutraal mogen noemen, MAAR... Ook wij dragen ons steentje bij aan een goed milieu. Dat doen we onder andere door op ons kantoor afval zoveel mogelijk te scheiden en het uitprinten van e-mails tot een minimum te beperken. En wat nog veel belangrijker is; We draaien geen extra pakbonnen uit, maar gebruiken de factuur die je bij je bestelling treft als pakbon tijdens het orderpicken. Zo hebben we het papiergebruik in één klap met 50% gereduceerd. We recyclen 95% van de vulmaterialen die onze leveranciers gebruiken door deze te sorteren en op onze beurt weer te gebruiken voor de bestellingen die wij verzenden. De dozen die wij aanschaffen voor de verzending van onze pakketpost worden vervaardigd van ongebleekt karton. Kartonnen dozen worden indien mogelijk zoveel als mogelijk hergebruikt. Indien dit niet mogelijk is voor de verzending van bestellingen worden dozen hergebruikt door ze bijvoorbeeld als archiefdoos te gebruiken of ze als magazijnbak te plaatsen zodat hier niet onnodig plastic producten voor hoeven worden aangeschaft. Karton dat wij niet kunnen hergebruiken wordt, net als ons papier, apart gehouden. Eenmaal in de maand brengen we deze spullen naar het oud papier. In ons geval is het oud papier in onze regio een groep vrijwilligers die oud papier verzamelt en van de opbrengst helpt met het onderhouden van de lokale muziekvereniging. Kleine moeite, groot plezier en nog goed voor het milieu ook! Veel kleine dingen maken één grote. Als je een suggestie hebt over wat we nog meer kunnen doen om het steentje dat we bijdragen nog wat groter te maken, horen we het graag.
Waarom hebben jullie een klein en onbekend Goed Doel geadopteerd?
Toen we in 2008 met onze eerste webwinkel begonnen, bestond deze in zijn geheel uit slechts één rolcontainer. Inmiddels zijn we dankzij hard werken, een klein beetje geluk en natuurlijk vooral dankzij onze klanten een stuk groter geworden. Ook zijn er mensen geweest die geloofden in wat we deden en er vertrouwen in hadden dat we met een klein beetje hulp iets moois neer konden zetten. Wij vinden dat het nu onze beurt is om een ander te helpen en hopen dat goed voorbeeld goed doet volgen. In plaats van door een éénmalige actie een druppel op een gloeiende plaat te zijn, hebben we ervoor gekozen om zelf het verschil te zijn wat we graag in de wereld willen zien. Naast onze bedrijven, hebben we ook een stichting opgericht om voedselverspilling tegen te gaan. Hiermee richten we ons op iedereen die ook tegen voedselverspilling is, met de focus op mensen die het financieel moeilijk hebben. Wanneer zij zo ver zijn zullen zij op hun beurt weer een ander helpen en zo moet het balletje ook rollen. Eigenlijk een soort Pay-it-forward, maar dan het hele jaar door.

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de afmetingen en het totaalgewicht van je bestelling. Brievenpost heeft dezelfde tarieven als door PostNL worden gehanteerd. De exacte kosten van deze verzendwijze worden automatisch voorgerekend in het winkelmandje wanneer je voor deze verzendwijze kiest. Pakketpost is binnen Nederland al mogelijk vanaf € 5.95. Voor klanten woonachtig in België liggen de kosten voor pakketpost €9.95. Bestellingen vanaf € 100,00 komen voor verzending binnen Nederland in aanmerking voor gratis verzending. Voor België komen bestellingen vanaf €150.00 in aanmerking voor gratis verzending. Wil je een bestelling plaatsen en laten verzenden naar een ander land dan hierboven genoemd verzoeken we je vriendelijk de verzendmogelijkheden te bekijken die op basis van de bestelling worden getoond bij het afronden van de bestelling.
Naar welke landen verzenden jullie?
Wij verzenden bestellingen wereldwijd. Om onze klanten keuze te geven werken we samen met PostNL. Welke verzendopties beschikbaar zijn, is afhankelijk van de samenstelling van de bestelling en het land van bestemming. De beschikbare opties met de bijbehorende prijzen worden voor jouw bestelling specifiek weergegeven wanneer je deze wilt afronden.
Hoe lang is de levertijd?
Wanneer wij een bestelling hebben aangeboden voor verzending, wordt deze binnen Nederland en België doorgaans binnen 24 tot 48 uur geleverd. Wanneer de verzenders te maken hebben met drukte of extreme weersomstandigheden kan de levertijd hierdoor oplopen. De doorlooptijd voor verzending naar andere landen dan hierboven genoemd is uiteenlopend. Hier kunnen wij geen duidelijke informatie over verstrekken.
Een van mijn producten is beschadigd aangekomen, wat nu?
Het beschermd verpakken van (breekbare) producten proberen wij natuurlijk altijd zo goed mogelijk te doen. Toch kunnen we niet voorkomen dat er wel eens een product beschadigd raakt tijdens het transport. Wanneer je jouw bestelling per brievenbuspost laat verzenden, zijn de mogelijkheden om de producten beschermd te verpakken zo minimaal dat het risico op breuk van producten voor je eigen rekening is. Wanneer je jouw bestelling per pakketpost laat verzenden hebben wij normaal gesproken voldoende mogelijkheden om de producten dusdanig beschermd te verpakken dat deze logischerwijs onbeschadigd door je zullen worden ontvangen. Mocht er toch een product beschadigd zijn geraakt, verzoeken we je contact met ons op te nemen zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
X